Elektronická evidence tržeb (EET) se od 1. března 2017 týká většiny lékáren v České republice.
Ze zákona jsou vyloučeny pouze tržby státu, územního samosprávného celku, příspěvkových organizací ... To znamená, pokud tyto organizace provozují zdravotnické zařízení s lékárnou, její tržby elektronické evidenci nepodléhají.
EET podléhají veškeré tržby, které lékárna realizuje v hotovosti, platební/kreditní kartou, elektonickými peněženkami, stravenkami, dárkovými poukázkami, které sama vydala ... EET podléhají samozřejmě i platby na fakturu, pokud jsou hrazeny v hotovosti. Naopak, pokud je tržba hrazena bankovním převodem z účtu na účet, pak se v systému EET neeviduje.
Princip EET je jednoduchý:
Pokud z jakéhokoliv důvodu se pokladna nedočká odpovědi ze serveru Finanční správy, nevytiskne na doklad fiskální identifikační kód (FIK), ale vytiskne podpisový kód poplatníka (PKP) sestávající se z 344 znaků. V takovém případě, kdy nefunguje elektronická komunikace mezi Finanční správou a lékárnou, je poplatník povinen dodat veškeré údaje dodatečně, nejpozději do 48 hodin. Lékárenský systém Mediox toto provádí automaticky ihned, jakmile je obnoveno internetové spojení.
V případě platby za výdej léčivého přípravku v lékárnách evidenci tržeb podléhá pouze doplatek od pacienta, který je uskutečněn v hotovosti, platební kartou nebo jiným obdobným způsobem. Ministerstvo financí na svém informačním portálu etržby.cz věnuje platbám v lékárnách celý podrobný článek - přečíst si ho můžete ZDE!
Informujte se o EET v lékárně na informačním portále etržby.cz, našich seminářích nebo u svého systémového poradce!